Vuit premisses per a la transformació digital de l’Administració

jordigraells a publiAccióEns heu demanat que sintetitzem el contingut de l’entrevista “Una bona política d’atenció ciutadana podria ser un exemple molt il·lustratiu de cap on avançarà el país”, del butlletí PublicAcció, en el número 58 en data 1 de març de 2017:

  1. Cal un nou lideratge digital fort a governs i administracions. Crear totes les condicions per avançar cap un estil de direcció més relacional.
  2. Hi ha d’haver canvis profunds relacionats amb la digitalització, els fluxos de dades i l’organtizació basada en models comunitaris.
  3. Obrir totes les dades de l’Administració.
  4. Avançar cap un model d’Administració més predictiva i menys reactiva (big data i revalorització completa de les dades).
  5. Implementar de debò polítiques i serveis públics crowd.
  6. Automatitzar l’atenció ciutadana repetitiva en bots i intel·ligència artificial.
  7. Organitzar els recursos de tal manera que els professionals decideixin i prototipin directament seguint estratègies de lean management i intel·ligència col·lectiva.
  8. Compaginar a tothora el treball amb els interessos culturals, esportius i creatius dels professionals.
Anuncis

4 pensaments sobre “Vuit premisses per a la transformació digital de l’Administració

    • Gràcies per l’interès. Pel que conec directament, s’estan fent coses en el 4 (obrir dades; la Generalitat i els ajuntaments estan treballant de valent en temes de transparència i dades obertes), 5 (big data i valor de les dades: el programa Padris del Departament de Salut i la DG d’Atenció Ciutadana –DGAC– mateixa que està treballant per obrir totes les dades dels canals digitals), 5 (s’han fet experiències aïllades, com la de l’app de les Eleccions 27S; però caldria anar-les estenent sense por) i 8 (també a la DGAC i a altres unitats de la Generalitat s’assagen noves formes de participació dels professionals vinculant professió, cultura, aficions, esport…).

      Obrir totes les dades de l’Administració.
      Avançar cap un model d’Administració més predictiva i menys reactiva (big data i revalorització completa de les dades).
      Implementar de debò polítiques i serveis públics crowd.
      Automatitzar l’atenció ciutadana repetitiva en bots i intel·ligència artificial.

      M'agrada

      • Gràcies. És un pla realment ambiciós. Analítica predictiva (ben poques empreses privades s’ho plantegen encara, a casa nostra), intel·ligència artificial i automatització de gestions repetitives, reaprofitament de les dades obertes (factor de transparència i matèria primera de noves oportunitats…) …
        Tot sona molt bé 🙂
        Tant de bo ho aconseguiu, tot i que imagino que el pla de treball ha de ser complex i de llarg recorregut.
        Sort i bona feina!

        Liked by 1 person

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

S'està connectant a %s