Ens heu demanat que sintetitzem el contingut de l’entrevista “Una bona política d’atenció ciutadana podria ser un exemple molt il·lustratiu de cap on avançarà el país”, del butlletí PublicAcció, en el número 58 en data 1 de març de 2017:
- Cal un nou lideratge digital fort a governs i administracions. Crear totes les condicions per avançar cap un estil de direcció més relacional.
- Hi ha d’haver canvis profunds relacionats amb la digitalització, els fluxos de dades i l’organtizació basada en models comunitaris.
- Obrir totes les dades de l’Administració.
- Avançar cap un model d’Administració més predictiva i menys reactiva (big data i revalorització completa de les dades).
- Implementar de debò polítiques i serveis públics crowd.
- Automatitzar l’atenció ciutadana repetitiva en bots i intel·ligència artificial.
- Organitzar els recursos de tal manera que els professionals decideixin i prototipin directament seguint estratègies de lean management i intel·ligència col·lectiva.
- Compaginar a tothora el treball amb els interessos culturals, esportius i creatius dels professionals.
Molt interessants els 8 punts q comentes. Quin és el nivell d’aplicació actual? Compteu amb les TIC catalanes?
M'agradaM'agrada
Gràcies per l’interès. Pel que conec directament, s’estan fent coses en el 4 (obrir dades; la Generalitat i els ajuntaments estan treballant de valent en temes de transparència i dades obertes), 5 (big data i valor de les dades: el programa Padris del Departament de Salut i la DG d’Atenció Ciutadana –DGAC– mateixa que està treballant per obrir totes les dades dels canals digitals), 5 (s’han fet experiències aïllades, com la de l’app de les Eleccions 27S; però caldria anar-les estenent sense por) i 8 (també a la DGAC i a altres unitats de la Generalitat s’assagen noves formes de participació dels professionals vinculant professió, cultura, aficions, esport…).
Obrir totes les dades de l’Administració.
Avançar cap un model d’Administració més predictiva i menys reactiva (big data i revalorització completa de les dades).
Implementar de debò polítiques i serveis públics crowd.
Automatitzar l’atenció ciutadana repetitiva en bots i intel·ligència artificial.
M'agradaM'agrada
Gràcies. És un pla realment ambiciós. Analítica predictiva (ben poques empreses privades s’ho plantegen encara, a casa nostra), intel·ligència artificial i automatització de gestions repetitives, reaprofitament de les dades obertes (factor de transparència i matèria primera de noves oportunitats…) …
Tot sona molt bé 🙂
Tant de bo ho aconseguiu, tot i que imagino que el pla de treball ha de ser complex i de llarg recorregut.
Sort i bona feina!
M'agradaLiked by 1 person
Canvio el títol del post pel que ha posat la Carol Lorenzo @Carol_LG quan l’ha tuitejat. S’ajusta més al contingut ;): ‘8 premisses per a la transformació digital de l’Administració’.
M'agradaM'agrada