Entrevista Ments Obertes UOC

Durant el mes de novembre vaig tenir l’oportunitat de ser entrevistat per la Universitat Oberta de Catalunya (UOC), com a personatge ment oberta (open minded) per al concurs d’idees Ments Obertes que aquesta Universitat està impulsant al llarg del 2012 i en el qual també participo en la condició de jutge. Disponible en castellano / Available in English.

En l’entrevista, després de destacar la meva condició de membre de la Xarxa d’Innovació Pública (XIP), explico com aquest nou sistema econòmic segueix un model relacional en què tots els actors participen en l’addició de valor de productes i serveis ja existents o en altres de nous (coneixement col·lectiu). Considero que, si ja en la nostra vida personal som capaços de no conformar-nos amb la navegació passiva i connectar-nos en xarxa, participem modificant les dades i publicant textos, fotos i vídeos en línia, ¿com poden les empreses guanyar diners integrant els clients en la seva cadena de producció? ¿Com les administracions i els governs poden satisfer les necessitats dels ciutadans a partir de la seva participació en la conceptualització, disseny, gestió i prestació de les polítiques de serveis i també en la presa de decisions? Això, que tan sovint plantegem en un pla teòric, és inajornable dur-ho a la pràctica, amb resultats palpables, mesurables.

El concurs Ments Obertes ofereix a les persones impulsores de les idees guanyadores:

  • Accés gratuït als tallers i a les conferències per a cada categoria del Challenge i que pretenen donar metodologia i suport teòric i pràctic a les persones participants i totes les altres que també hi estiguin interessades.
  • Màsters, especialitzacions i formació a la UOC per valor de 80.000 euros.
  • Estades de 28 dies al Regne Unit, valorades en més de 40.000 euros, al centre accelerador d’emprenedoria de Global Vision International.
  • Suport per a la creació i el creixement per part de la Generalitat, a través d’ACC10, als 40 projectes finalistes.
  • Difusió als mitjans de comunicació dels finalistes i participants en el Challenge.
  • Formació sobre estratègia de marca per als projectes finalistes, impartida per la iniciativa “El mundo al revés” del Grup HAVAS.
  • Accés gratuït al festival de coneixement i cultura que es celebrarà el mes de setembre.
  • Presentació dels projectes finalistes a empreses i institucions interessades a impulsar-los.
  • Presentació dels projectes guanyadors en el festival de coneixement i cultura amb conferencies dels prescriptors en cada categoria.

En uns moments tan complicats com els que estem vivint, sobretot per l’aparent manca d’idees que ens puguin ajudar a sortir-nos-en, el repte Ments Obertes és una anhelada d’aire fresc que no ens volem perdre en cap de les seves modalitats😉

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s