Impressions d’un nadiu digital / Impresiones de un nativo digital / Impressions of a digital native

Impressions d’un nadiu digital, Pau Argelaguet, per a la resta de generacions. No us el perdeu! Ens dons la teva opinió? /

Impresiones de un nativo digital para las demás generaciones. ¡No os lo perdáis! Pronto con subtítulos en castellano. ¿Nos das tu opinión?

54 thoughts on “Impressions d’un nadiu digital / Impresiones de un nativo digital / Impressions of a digital native

  1. Realment impressionant. Sembla com si hagués escoltat les meves classes a 2n d’ESO i hagués reinterpretat cada una de les frases que repeteixo fins a la sacietat. Segur que molts alumnes tenen un nivell de capacitació digital semblant al Pau, però pocs la seva capacitat reflexiva. Em comprometo a guardar el vídeo i utilitzar-lo en els meus espais docents. Gràcies Jordi🙂

    M'agrada

  2. uff, això és un bon exemple de ciutadà digital, oi Jordi? el més collonut de tot és quan parla dels nascuts abans del 90 com si fóssim de la prehistòria… M’ha agradat molt, però també m’ha fet sentir vell, molt vell… El guardo per passar-lo als meus fills d’aquí a un parell d’anys!

    M'agrada

  3. No te’n sentis, Àngel, de gran… que el Pau em sembla que no es refereix precisament a nosaltres. No és un tema d’edat, una mica sí, però bàsicament és de coco…

    M'agrada

  4. Ais, com m’agradaria haver nascut 20 anys després! Però el que és meritori, crec, és l’evolució que hem fet els que, com diu el Pau, hem nascut abans dels 90! Ja ho he explicat molts cops, però el meu nebot, quan tenia un any ja relacionava un cop al teclat amb el fet que hagués de passar alguna cosa a la pantalla.

    Som, efectivament, d’una altra generació🙂

    M'agrada

  5. Bueno no sé si lo he captado por la barrera idiomática pero la voluntad lo supera todo:)
    Las reflexiones sobre la comunicación, la privacidad y la seguridad, así como sobre el conocimiento compartido de Pau me parecen acertadas. A veces me pregunto si el miedo a internet que tenemos los no nacidos digitales, es más un miedo a nuevas formas, nuevas generaciones que vienen a sustituirnos, que hacen peligrar nuestro status y nuestra visión del mundo, a veces tan confusa con tanta cautela que nos impide ver las cosas con sencillez.
    Qué majo Pau y se expresa estupendamente!

    M'agrada

  6. Me gusta esta actitud de comprensión hacia las demás lenguas… una actitud muy abierta. Y más aún sabiendo que la semana próxima lo subtitularemos en castellano.

    ¡De hecho lo has entendido muy bien, Idoia! Y muestras buena puntería cuando insinúas cierto miedo a las nuevas generaciones. De ahí mi propuesta a Pau para que nos contara delante de una cámara de lo que estuvimos charlando en una salida con el grupo de ‘ocio’ del que son miembros activos Pau y mis hijos.

    Entonces quizás nuestra visión sobre el futuro debamos complementarla obligatoriamente con las otras generaciones, especialmente la digital ^_^

    M'agrada

  7. M’ha agradat molt el relat del Pau: fresc i amb naturalitat, com correspon a qui viu immers de ple en aquesta realitat. Els “grans” fem veritables esforços per atrapar-los, però ells tenen la gran sort d’haver vingut al món gairebé amb el 2.0 sota el braç. I m’agrada (molt!) que parli de la importància de ser persones formades i amb criteri en aquest àmbit, quelcom que sovint se’ns oblida pel camí. Me’l pujo a delicious!😉

    M'agrada

  8. Jordi realment increible, dóna les més sinceres felicitacions al Pau: és un crack. Crec que és un candidat molt bo perquè faci una de les vostres sessions web ^_^ Potser a més d’un veure una persona tant jove com ell, explicant el que explica, el faria reaccionar i no ser de la generació d’abans del 90.

    Torno a repetir, dona les meves felicitacions al Pau.

    M'agrada

  9. Jordi, m’agrada molt aquest vídeo. Comparteixo la meva vida amb un d’aquests nadius i no em canso de dir que no tots són així! Aquesta serà la bretxa digital del futur: la que s’obrirà entre nois con el Pau o el meu fill, a qui els pares hem facilitat l’accés a la xarxa, acompanyant-los perquè afortunadament alguna cosa sabíem del tema, amb tants nois i noies que no han tingut aquest accés o l’han tingut en condicions més autodidactes.
    Si aquells de nosaltres que hem “saltat” a l’altre cantó de la bretxa actual ja notem molt les diferències, les que es crearan entre la gent nascuda a partir del 85-90 en funció de la forma com han arribat a les aplicacions que els ofereix la web seran dures de superar… Perquè per a ells el món d’Internet no serà una opció, sinó que constituirà la realitat on treballaran, es relacionaran i desenvoluparan bona part de la seva vida.
    Per això, l’educació ha d’incorporar l’ensenyament de totes aquestes aplicacions de manera urgent (ho sé, ho sé, és complicat), perquè el temps se’ns tira a sobre…
    L’enhorabona pel vídeo i gràcies per compartir-lo.

    M'agrada

  10. @Anna. Sí, sí, sí… formació i més formació, la clau.

    @Gerard. Noi, no ho sé tu, però jo t’asseguro que als 13 anys tenia una mentalitat força més adormida que la del Pau. Tu… sí???

    @Carlos Guadián. Em coneixes prou bé i saps que ja estic treballant aquesta possibilitat, per poc que pugui: el Pau en una sessió web! I encara més si coincideix amb la teva opinió.

    @Francesca. Sí, efectivament, augmentarà la bretxa que ara ja detectem entre els que hem decidit ajudar-nos d’Internet i les xarxes socials per donar valor al que sabem millorant la nostra feina, fent-la més eficient i passant-nos-ho en conseqüència més bé, i els que consideren que poden anar fent la viu-viu com fins ara, sense canviar res. Com més temps passi, més profunda es farà perquè els perfils de les feines dependran cada cop més de més coneixement.

    M'agrada

  11. Jordi,

    Per nosaltres aquest noi és notícia, pel que explica i, també, per com ho explica.

    Però em dóna la sensació que per la generació que puja -corregeix-me si m’equivoco- ja no és tan notícia, ells ho veuen com la seva realitat, han nascut amb aquest ventall d’eines, per a ells l’esforç està en imaginar com era la vida sense això.

    És a dir, parla de temes web 2.0 com si jo parlés de la meva bicicleta quan jo tenia 13 anys.

    És la seva realitat…

    D’altra banda, m’agrada molt que parli de la formació, del fet de fer un bon ús de les xarxes socials, no cau en extremismes, sinó -com tot en aquesta vida- amb la formació adequada hi podrem treure el màxim de suc sense haver de patir “efectes secundaris”.

    Bona iniciativa aquest vídeo!

    Ara em queda el dubte si la resta de la seva generació són més propers a nosaltres o a ell…

    M'agrada

  12. Sí, Marc, en Pau denota en molta o poca mesura que els individus de la seva generació han interioritzat l’ús de les eines. És cert que és especial i ho demostra el fet que va més enllà en considerar algunes claus, que és el que més em sorprèn d’ell:

    – la normalitat de la pregunta col·lectiva quan no se sap una cosa; d’aquí n’hem d’aprendre i molt

    – la noció de la intel·ligència col·lectiva que subjau arreu del seu missatge; en Pau és un usuari del Yahoo Answers molt ben puntuat pels altres usuaris per les seves respostes en el bloc de preguntes sobre informàtica

    – els mals usos de la tecnologia; definir valors que ens indiquin què està bé i què no

    – els ponts que hem de bastir entre les nostres generacions i les seves; hi ha una ruptura evident

    – la formació en temes de privacitat, sentit comú i seguretat perquè tot el que facin serà una mena d’història digital que definirà força aspectes de la seva vida social i professional futures

    En fi, que podeu entendre fàcilment per què em va cridar l’atenció… i mira que fa molts anys que parlem, amb el Pau.

    M'agrada

  13. Sí, sí, sí, volem el Pau per a una sessió web. Ningú ho podria expressar millor, ni tan sols gent amb uns quants anys més. I, com diu l’Odilas, simplement genial!

    M'agrada

  14. Muy bueno, aunque parece que el chaval está dirigido para decir lo que dice -aunque eso no importa tanto, el mensaje es lo que venimos diciendo hasta la saciedad cada vez más gente y no es necesario que seamos docentes, discentes, políticos…, eso es la educación ubicua en estado puro, o lo que es lo mismo, el fiel reflejo de lo que ahora es la Sociedad de la Información y del Conocimiento, nuestra Sociedad sin más.

    M'agrada

  15. Coincideixo amb el que comenta el Ricard: m’ha sobtat la capacitat analítica i reflexiva del Pau. Per altres casos que conec, em sembla que aquesta capacitat d’anàlisi no està pas tan estesa com l’ús d’Internet, però exemples com aquest mostren que no tots els nadius digitals són tan “esbojarrats” (internàuticamente parlant, tant inconscients, vull dir) com ens volen fer creure. Com en tot, hi ha casos i casos.

    Bon vídeo. Quan estigui subtitulat el compartiré al meu blog! De moment, me’l guardo al Delicious.

    M'agrada

  16. M’agrada aquesta visió. Els d’abans dels 90 ens hem quedat en el paradigma de la cerca. Ara amb les xarxes socials tenim una manera addicional de relacionar-nos amb la informació.
    Aquesta generació veu clarament que les persones tenen molta importancia, més que la simple informació ja elaborada que trobem a Google.
    Mes o menys és com el que vaig dir de la truita de patates del 1r Vist i no vist. Podem trobar la recepta o podem demanar-ne opinions a les xarxes socials com ho faríem amb la nostra mare.

    M'agrada

  17. @Jordi Adell @Cristina Aced. Compto tenir-lo subtitulat dilluns mateix (ho intentarem). Hi serem a temps?

    @nur @Odilas De debò que estic plantejant la possibilitat de proposar-li una sessió web. Seria una proposta fantàsticament diferent; un experiment del qual podríem treure moltes conclusions. I les sessions web han de mantenir el seu aire de trobades capdavanteres i rupturistes. Oi?

    @Juan Domingo. Una idea importantísima, la de la educación ubicua, que es la que subyace en la segunda parte del vídeo de Pau.

    Pero el chaval no está dirigido para decir lo que dice. En el vídeo Pau dice, de una manera absolutamente libre y por propia iniciativa, todo lo que piensa. Fue muy sencillo: sólo lo tuve que poner en orden. Espero que tengamos la oportunidad, Juan, de que lo puedas comprobar en persona🙂 Gracias por el interés.

    @jrosell A mi també m’interessa la idea de completar el rol de la tecnologia afegint-hi la persona amb els seus coneixements. Aquesta és la idea defensada per Peter Drucker i que explica com, amb eines i recursos semblants, però amb les persones degudament motivades, s’aconsegueixen resultats absolutament diferents. I fins i tot, amb persones més motivades (i amb pautes metodològiques i lideratge adequat) i amb menys recursos, es poden assolir fites més importants. I, sinó, que els ho preguntin als jugadors de la selecció de Ghana al Mundial de Sudàfrica, eh!!!

    M'agrada

  18. M’ha agradat molt aquest vídeo. De fet crec que, en la generació del Pau, encara hi haurà dues vertents: els que han tingut formació en moure’s per la xarxa per part de familiars o l’escola i els que no.
    Conec molts nens d’aquesta edat que estan a anys llum de la capacitat reflexiva del Pau.
    El veritable canvi, el viurem amb els fills del Pau i la seva generació.
    Bon vídeo Jordi!

    M'agrada

  19. Jordi,
    He quedat impressionada amb en Pau, sobretot per la seva capacitat reflexiva (coincidint amb en Ricard i la Cristina). D’altra banda, potser sóc molt optimista, però també estic segura que hi ha molts nois i noies de la seva promoció i d’anteriors i posteriors que han interioritzat una forma d’usar i viure a les xarxes, tot i que potser no l’expressen tan bé com en Pau.
    A partir d’un autoaprenentatge, del coneixement compartit entre sobretot amics, virtuals o no (però també pares, professors, …), ells han adquirit unes habilitats i coneixen les “normes” no escrites sobre això a base de ser-hi i equivocar-se o rebre premis (com les bones valoracions al Yahoo Answers que comentes…).
    Malauradament, encara se senten veus de professors, familiars i de mitjans de comunicació que criminalitzen l’ús que els joves fan d’Internet simplement pel desconeixement que tenen d’allò que està passant a Internet, en aquesta “vida digital” o informàtica que anomena en Pau. Per això calen més Paus perquè se n’adonin😉

    M'agrada

  20. Un bon testimoni! Sempre llegim estadístiques sobre usos d’Internet dels nadius digitals però poques vegades veiem reflexions fetes per ells mateixos.
    Ja s’ha escrit molt sobre el tema, però està clar que la d’en Pau és una generació en què la relació amb la informació canvia respecte als que no som nadius. Potser nosaltres tendim molt a compartir coneixements “intel·lectuals”. La nova generació, a més d’això, comparteix bàsicament emocions.
    En tot cas, són els joves nascuts després de l’aparació d’Internet els que ens mostren cap on va el web i els nous usos futurs.

    M'agrada

  21. @María-Jesús Alonso @Gemma Urgell @Guifré Miquel
    Segurament en les declaracions d’en Pau, com dieu, hi podem albirar la punta de tot el canvi que s’apropa amb la generació d’ell i dels qui el seguiran.
    També dues aportacions rellevants en el que comenteu: el toc d’atenció en les seves declaracions destinat a tots els qui tenim responsabilitat en la seva educació (pares, familiara, mestres, mitjans de comunicació…) perquè estiguem a l’alçada que aquest nou paradigma ens demana. I la compartició d’emocions i expertesa, a més dels coneixements estrictes.

    M'agrada

  22. Malgrat les meves limitacions idiomàtiques, m’ha cridat l’atenció la maduresa de Pau, entre altres coses, quan insisteix en la necessitat de tenir criteri per a una adequada utilització d’Internet. Pau em fer creure que efectivament l’experiència digital serà capaç de provocar un canvi en la mentalitat amb què aquestes noves generacions afrontaran el treball i la vida. Fins i tot amb la nostra edat, assistirem a grans canvis. Enhorabona Jordi i gràcies per presentar-nos a Pau.

    M'agrada

  23. Súper interessant! Ja m’hagués agradat tenir aquest vídeo quan, des de la Secretaria de Joventut, intentava crear discurs sobre els joves i la xarxa. M’agrada molt, el comparteixo des del FB, oks?

    M'agrada

  24. @José Ignacio Familiar. Kaixo Fami ;-))) Zer moduz? Zer patzatzen da zurekin? Com és que escrius en català? What a great surprize!!! Sí, serem espectadors de grans canvis; i espero que també hi aportem molts valors, que, en part, és el que ens reclama en Pau, oi?

    @Imma G. Cap problema, Imma. Difusió arreu, que val la pena!

    M'agrada

  25. M’ha agradat molt l’exposició del Pau.
    De tota manera no veig tant clara la possible escletxa que apunta entre la seva generació i les immediates anteriors. Els joves, crec, usen la tecnologia de manera molt pragmàtica i fan servir el que necessiten en cada moment. L’avantatge és que la seva capacitat d’adaptació és molt alta.
    M’ha agradat especialment l’apunt sobre la no diferència entre la vida real i la virtual. Denota una bona formació i que ha estat acompanyat en l’ús i el coneixement de les noves eines.
    Finalment, destacar com s’ha comentat el valor que s’apunta del coneixement col·lectiu que el Pau l’exemplifica molt bé en el servei de Yahoo però que en tenim molts més exemples i que ja està suposant un canvi de paradigma tant en l’aprenentatge com en les noves maneres de treballar.

    Felicitats al Pau i als que han fet possible el vídeo.

    M'agrada

  26. Molt bona iniciativa, Jordi! M’ha agradat el vídeo.
    Coincideixo amb altres comentaris que s’han fet que la formació és clau. Per a totes les generacions!

    M'agrada

  27. Muy interesante el vídeo Jordi, y los comentarios que ha generado, las diferencias generacionales se muestran en esta época mas acentuadas si cabe.

    El problema que veo en todo esto es que ya no hay quien lo pare y además es un movimiento con aceleración. Dentro de 10 años Pau será un inmigrante digital para las tecnologias mas ubicuas y nosotros seremos inmigrantes digitales e inmigrantes ubicuos. Y las distancias cada vez serán más grandes.

    Saber integrarse, y contar con las capacidades y conocimientos necesarios para ello, sigue siendo el reto. Integrar en nuestra vida cotidiana y profesional todo aquello que nos sea útil, y tengamos al alcance.

    Verás que como buen inmigrante digital que soy llego tarde al debate😉

    Un abrazo Jordi.

    M'agrada

  28. Doncs a mi m’han semblat molt interessants algunes aportacions d’aquest document.

    El que per a bona part de nosaltres ha suposat un esforç important que alguns/es encara no hem assolit, ja forma part de l’imaginari col·lectiu i de les estructures relacionals de la majoria dels nostres infants i joves. Això és el que transmet en Pau.

    Certament encara no podem deixar de parlar de fractura digital, però segurament és una fractura subjecte a l’ús i comprensió de les eines tecnològiques i del seu potencial molt més que a l’accés a aquestes eines.

    Des del meu punt de vista la fractura està en aquests moments molt més subjecte a la consideració generacional que en fem que a d’altres temes.

    Bona feina!

    M'agrada

  29. @Francesc Soler @Anna @Imma @Antonio Galindo. Capacidad de adaptación, pragmatismo, rapidez… son atributos necesarios para los vertiginosos cambios que vamos a vivir.

    @Ramon Sangüesa. Depèn de la sensibilitat de cadascú, Ramon. A mi em va impressionar i força. Per això vaig demanar-li a ell i a son pare si podíem fer algun tipus de difusió del que m’estava comentant en la darrera excursió en què vam participar. A més, crec que en Pau ens ensenya la seva visió (que no ha de ser forçosament la de la majoria des seus contemporanis) i ho fa amb una explicació modesta però a la vegada profunda. M’interessa especialment del seu discurs l’esbós que apunta del que seria una mena d’intel·ligència col·lectiva. Com diu Mitchel Resnick, en la citació que ens poses, les pràctiques d’en Pau no només se cenyeixen a xatejar i a interaccionar. En podríem parlar molta estona, però les seves pràctiques tenen més a veure amb la combinació, mescla, intercanvi i cocreació que no pas amb la mera activitat de navegar…
    I també com posa el dit a la nafra quan demana a les nostres generacions que posem l’accent en la formació. No creus que és rellevant que ho digui ell i que no siguem sempre nosaltres els que anem repetint aquest discurs?
    Ho veig d’una altra manera: m’ha semblat un exemple digne de ser mostrat perquè pot fer avançar en la direcció correcta les generacions més joves alhora que recorda a la nostra que hem d’entrar en el món digital de manera ineludible.
    Ramon, gràcies per passar per aquí el bloc i comentar😄

    M'agrada

  30. Hola a tots. En Pau fa molta gràcia perquè parla molt bé. Té un cervell molt ben estructurat, però la veritat em sembla un noi totalment normal. Les coses que diu són totalment òbvies per a ell i per a molts nois de la seva generació. Jo tinc un fill de 9 anys que si veu el vídeo em miraria al final amb cara de pal i em preguntaria “i?” perquè nosaltres coneixem com era el món abans de Google i ells gairebé no el coneixen abans de Facebook. És un noi assenyat i és el seu món. Són nosaltres els que flipem. Ara bé. També hi ha molts nois de 12 o 13 anys que només s’atansen a l’ordinador per baixar-se música. Atenció que seguim tenint una societat amb dos comportaments molt diferents, en aquest cas no respecte a les eines sinó als continguts que mouen. Que pugen i que es baixen. Però aquesta consciència de grup virtual si que la tenen tots interioritzada.

    Gran vídeo per passar a gent “nascuts després dels 90″…

    M'agrada

  31. Jordi, és sorprenent la maduresa d’aquest noi. Jo em pregunto, com l’adquireix? La meva experiència o percepció dels centres de secundària no va precisament en aquest sentit… Serà que té un altre entorn favorable?

    M'agrada

  32. ¡Qué bueno!
    De tot el que ha dit només m’ha ‘chirriado’ una frase: quan diu que el teu amic íntim era el teu veí perquè no estava implantat el telèfon. Imagino que es refereix als temps dels meus avis, clar😉
    No és un problema només de Pau; em sembla bastant encertat tot el que diu. És cert que en generacions precedents hi ha por al desconegut, però no em sento molt identificada amb el que diu i no veig que la meva generació se senti identificada amb aquestes coses. I més perquè no saben el que s’estan perdent per por.

    M'agrada

  33. Bones reflexions del Pau (i aprofitant l’avinentesa: felicitats, Pau, perquè avui és el teu sant!). Bona idea això de convidar-lo a una sessió web per aclarir i ampliar alguns temes que comenta. En especial, m’ha sobtat que un adolescent de 13 anys comenti sobre “els filtres necessaris per als nenes i nenes”….

    M'agrada

  34. Jordi: perdona la tardanza, pero he estado muy ocupado en el mundo 1.0 y no he tenido tiempo para el 2.0 Parece que me he perdido algo muy bueno, Me gusta mucho lo que dice el chaval. Muchas gracias por compartirlo. A veces me pregunto si me he equivocado de generación. saludos cordiales.

    M'agrada

  35. Hola Jordi,
    Trobo molt encertat i d’una gran maduresa el discurs d’en Pau, tant pel que fa al seu posicionament en el món digital (ús) com les “pistes” que ens dóna a les nostres generacions per tenir en compte. Ja hi veig una aplicació didàctica com a base d’un debat entre “iguals” (nadius digitals 2n / 3r d’ESO) sobre el tema.

    M'agrada

  36. És evident que ser un nadiu digital fa que la generació d’en Pau vegi tot el món 2.0 com la cosa més natural i senzilla del món. Salvant les distàncies, els passa el mateix que ens passava a nosaltres amb la televisió (és a dir, la possibilitat de veure en temps real qualsevol cosa que pugui passar a tot el món) en comparació amb els nostres pares o avis. Em pregunto si mai la generació d’en Pau se sentirà “analfabeta” en relació amb les noves tecnologies que puguin anar apareixent en no haver-hi crescut al mateix temps; o bé, al contrari, en haver viscut el naixement i desenvolupament de la vida digital també s’empaparan amb completa naturalitat de tot allò que se’n vagi derivant.

    En resum, ¿ser un nadiu digital és simplement dominar una sèrie de coneixements i aptituds, o bé és quelcom molt més gran que implica un canvi en la manera en què es veu el món?

    M'agrada

  37. A mí, estos relatos me parecen poco significativos. Como habéis señalado antes su nivel de comunicación está muy por encima de la media de los ciudadanos de su edad con conexión a internet.

    El uso que hace es muy maduro y la estructura de su discurso también. Yo he estado dando clase de TIC a alumnos de 4 de ESO en el ámbito rural y os aseguro que el uso que hacen de internet es muy poco sofisticado -en general-. La participación en redes sociales está muy orientada hacia tuenti, donde el nivel de los contenidos intercambiados es muy elemental: exclamaciones, frases de aprobación-rechazo de fotos…
    Me gustaría saber el entorno familiar de este chico y cuánto hay de autoaprendicaje y qué ayudas ha recibido en casa.

    Un joven + conexión a Internet no producen, necesariamente, un nativo digital tan maduro como el Pau.

    M'agrada

  38. Mi abuelo flipó con la radio en la época de la radio galena. A mí me ha tocado flipar con Internet y las redes sociales. Para nuestros hijos las redes serán tan normales como para nosotros la radio. Espero que acierten a utilizarlas para cambiar el mundo a mejor.

    M'agrada

  39. Jordi, poques paraules es poden dir ja. Tots els que han participat en els comentaris crec que han dit tot el que havien de dir! No sé si aquest noi ho ha après per ell mateix o ha tingut bons oradors al seu voltant, o una mescla de tot plegat. Però la capacitat d’explicar-se sí que la trobo a faltar en canalla de la seva edat. Segur que n’hi ha molts com ell, que pensen de la mateixa manera. El que SÍ que desitjo és que hi hagi més professors, com deia el Ricard en el primer missatge, que puguin ensenyar i fer entendre o, si mes no, ajudar a desenvolupar la nova era digital i aparcar aquesta por al que ens és desconegut, que és el que ens passa a la gent gran que fa relativament poc que han començat!! Jo tambe em guardo aquest post a preferits per si l’haig de tornar a veure en un futur no molt llunyà!🙂

    M'agrada

  40. Molt interessants les reflexions d’en Pau i de tots els comentaris de l’entrada.

    M’agradaria aportar la reflexió de qui ha d’educar als joves a les TIC. Els pares i/o l’escola? estan naixent nadius digitals o orfes digitals?

    En aquesta direcció s’està avançant molt en l’ús tècnic de les eines i les xarxes, però falta una reflexió conceptual de valors, drets i deures de com un jove pot o hauria d’actuar a la xarxa.

    Potser s’hauria d’incloure un apartat de noves tecnologies i relacions socials a educació per la ciutadania.

    Sergi

    M'agrada

  41. Bé, Jordi, fantàstic. De fet, és la Generació Nintendo de què hem parlat sovint. Precisament estava preparant una reflexió similar a aquesta per comentar demà en una jornada. Una de les coses que diré és que l’administració ha de començar a adaptar l’oferta al llenguatge d’aquesta generació perquè, si no, quan siguin clients directes (a partir dels 18 anys legalment), ells aniran pel seu compte. I, a més, actuaran pel seu compte a través de les eines col·laboratives de la Web 2.0 en paral·lel a la mateixa administració, cosa que no poden fer els de 35 anys en amunt (la majoria dels quals, encara que no ens ho creiem a simple vista, són poc avançats digitalment parlant).

    M'agrada

  42. Coincideixo plenament amb en Sergi. Seria molt interessant que a l’assignatura Educació per a la ciutadania es treballessin aquests continguts… És un bon espai per reflexionar i debatre sobre l’ús i les actituds a la xarxa…

    M'agrada

  43. Hola sóc en Pau. Només dir gràcies per als comentaris que ja he anat llegint, i animar-vos a participar a la web 2.0
    Tornant al tema, coincideixo amb el que s’ha dit per aquí, que s’hauria de millorar la formació tant a persones grans com a no tant grans sobre això d’Internet.

    Com ho veieu?

    M'agrada

  44. Hola a tothom,

    Certament, en Pau s’expressa molt bé per tenir l’edat que té i denota un coneixement de certes eines que segurament és poc habitual entre els nens de la seva edat. Per això el vídeo sorprèn.

    Amb tot, potser sí que en Pau és una excepció. De fet, com ja va dir Boris Mir a la 20a sessió web del Departament de Justícia, hem de tenir en compte que encara hi ha moltes famílies que no disposen ni d’ordinador ni de connexió a Internet a casa. En aquest sentit, se m’acut que potser encara és una mica precipitat fer servir el terme ‘nadius digitals’ per referir-nos a la generació d’en Pau. I, en qualsevol cas, ¿a què ens referim quan els denominem així? ¿Podem afirmar que són competents digitals només perquè han tingut accés a la informàtica i a Internet des de petits? ¿Quin és el seu coneixement real de la Xarxa i del que els pot aportar?

    M'agrada

  45. Gràcies per totes les intervencions i especialment per la d’en @Pau, insistint amb el tema de la formació.

    En qualsevol cas, els nascuts després dels 90, ¿podem considerar-los persones competents digitalment?, com plantegeu la @Dúnia i altres.

    En aquest sentit m’interessa el concepte d’orfes digitals’ que aporta @Sergi Xaudiera. Per avançar en la competència digital, hauríem de fer un esforç i no parlar sols de l’ús tècnic de les eines i xarxes. És molt necessària una reflexió prèvia per acabar pactant entre tots uns valors, drets i deures comuns per actuar a Internet.

    Un vídeo que, com es veu en el diàleg del post, ha generat un bon debat. Moltes gràcies a tothom!!!

    M'agrada

  46. Molt bo! Agafo 2 temes:

    Seguretat, privacitat i exposició. Sabem que el mar es perillós, tots anem a la platja i la majoria nadem. Sense por, però amb respecte. Com bé diu en Sergi la seguretat és un tema crític però no es tracta suficientment. Avuí dia l’escola ha de suplir molts pares. La majoria som bones persones sense foscos interessos, però també hi ha ocult bulling comercial, malvats i delinqüents.

    Saber què volem trobar. És fàcil convertir-se en víctimes del consum d’informació. És un bosc molt dens, gairebé una selva tropical i hi podem dedicar massa temps. Per una altra banda pot ser una eina increïblement útil socialment i personalment. Internet no és tot i únic, hi ha altres mitjans. El sentit crític i la prudència abans de donar alguna cosa per vàlida, i una bona edúcació i formació escolar són la base per gaudir dels seus beneficis.

    M'agrada

  47. Molt interessant fer debat d’unes eines tan meravelloses com perilloses. Fantàstic en Pau, que tot i formar part del paisatge potencialment vulnerable, combina perfectament naturalitat i expertesa i fa un toc d’alerta. Pot ser un bon missatger entre els de la seva franja d’edat. Me l’imagino en un video del Dept. d’Educació, en el Club Super 3, a Banda Ampla…
    En faré difusió entre amic/ amb fill/ adolescents i joves.
    Enhorabona Pau i Jordi ! Salutacions a tots/

    M'agrada

  48. Hola, sóc la Carme la mare d’en Pau. Només donar-vos les gràcies pels vostres comentaris, encara que tot plegat em resulta un pèl estrany. En Pau és completament autodidacte, ja que tant el seu pare com jo som uns ‘analfabets’ digitals. Li apassiona tot aquest món que nosaltres desconeixem. El que em fa sentir bé és que d’alguna manera els nostres valors a nivell ‘personal’ li han arribat per fer-se un lloc al món ‘digital’.
    Salutacions
    Glups! em Pau no em torna a dirigir la paraula… segur

    M'agrada

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s