Lively, el nou món virtual de Google per competir amb Second Life

N’hi ha prou amb disposar d’un compte de correu a Gmail, sols cal entrar a www.lively.com i descarregar l’aplicació. S’hi pot jugar des del navegador mateix (el de Vista o XP). Aquest món virtual en 3D permet xatejar amb amics, coneguts i desconeguts en habitacions configurables. També són configurables els detalls de l’avatar que volem construir perquè ens representi virtualment per comunicar-nos amb els visitants.
La intenció de Google és que el joc esdevingui en una part més de pàgines o de blocs. Cada espai de ‘Lively’ no és gaire gran i els podem encastar (embed) a blocs i webs, i així, amb el programa instal·lat, podrem visitar l’habitació personal d’autor o d’empresa de la web. Amb ‘Lovely’, Google ha aconseguit extraordinàries funcions, como introduir vídeos de YouTube a televisors virtuals dins les habitacions o fotos en marcs, gràcies al plugin de Gamebryo, el motor gràfic que usa el joc Oblivion per a Xbox 360 i Playstation 3.
A hores d’ara ja hi ha moltes habitacions (discoteques, muntanyes, pobles del Far-Oest o destinacions de cibersexe que són visitables a ‘Lovely’, reencarnats en un avatar que ens representi a nosaltres mateixos o al doble d’algun animaló entranyable. Aquest prometedor servei de Google farà la competència a Second Life, IMVU Messenger o Habbo Hotel. La companyia espera les aportacions dels usuaris per polir la seva nova estrella que es troba en fase beta.

2 thoughts on “Lively, el nou món virtual de Google per competir amb Second Life

  1. En aquests moments que Second Life sembla que va de baixa i no està tenint tot l’èxit que va tenir d’entrada, em sembla curiós que Google hi aposti fort. M’agradaria saber l’opinió d’algú que estigui utilitzant Lively, què tal és…

    M'agrada

  2. Febrer de 2009. Lively, candidat finalista als Fiasco AwardsGod Rewards FoolsCandidatures finalistesAutonòmix, el programari lliure distribuït per les administracions Google Lively La ràdio digital Mobuzz.tv, televisió per Internet One Laptop per Child, l’ordinador de 100$ Projecte Pilot TDT GenCat – Maresme Digital SAGA, Sistema d’Administració i Gestió Acadèmica Second Life Windows Vista Fiascos finalistesGoogle LivelyHistòriaEl 8 de juliol de l’any 2008, Google va estrenar un espai conegut com a Google Lively, un entorn de tres dimensions on cada usuari tenia una parcel·la que podia decorar i on podia interactuar amb altres persones dins aquest món virtual. En aquest espai s’hi podien mostrar fotografies o vídeos i també es podia enllaçar a fòrums, blocs o webs perquè qualsevol navegant pogués entrar-hi. Tot i la similitud amb el SecondLife, el Google Lively no permetia als usuaris generar res i el disseny dels personatges es limitava al catàleg d’opcions que s’oferia.El fiascoDissenyat per un dels treballadors de Google, que compensen el 20% del seu sou amb projectes desenvolupats en el seu temps lliure, la inversió en el Google Lively devia ser més aviat poca. L’espai mai va superar la versió Beta de proves.La idea inicial era oferir una alternativa al SecondLife però el Google Lively va acabar sent un espai molt diferent. La iniciativa de Google limitava la llibertat de moviments, segmentava els espais i no permetia la creació i comercialització, desestimant els beneficis en publicitat que sí que recollia el SecondLife. L’intent de superar-lo aprofitant les expectatives que comportava el segell del conegut cercador no va reeixir i el fiasco del Google Lively es va fer efectiu en només cinc mesos, quan el 31 de desembre del 2008 va tancar les seves portes.Què n’hem après?El fiasco d’aquest espai virtual ens deixa una experiència clara: el poder d’una marca, en aquest cas Google, no ha estat suficient per convertir en èxit un projecte que, per acabar-ho d’adobar, ni tan sols tenia l’atractiu del que ja estava funcionant al mercat.

    M'agrada

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s