Xarxes socials. Cercles de confiança a Internet

La participació en les xarxes socials no creix com ho havia fet darrerament. Hi ha un canvi de tendència. El model de xarxes generalistes comporta dedicar molt temps a actualitzar llargues llistes de contactes i aplicacions, i també a conviure amb molta publicitat personalitzada.

Com a contrapartida sorgeix l’interès per les xarxes socials verticals, que potencien la fidelització. En el futur hi haurà molt bons negocis resultants de la fusió d’aquestes webs socials i la telefonia mòbil.

Hi ha una curiosa pàgina web, Weblo.com, que es dedica a calcular el valor econòmic que té una persona segons el seu perfil social en les pàgines més visitades del món (YoutTube, MySpace o Facebook).

Les xarxes verticals:

  1. Persegueixen un objectiu més concret.
  2. També solen apostar per models innovadors.

Exemples de xarxes socials generalistes:

  • Facebook i MySpace. Són les més conegudes. Fracassen en l’intent de generar publicitat personalitzada.
  • Xing. Xarxa social europea (alemanya) que ha adquirit/absorbit eConozco i Neurona.
  • Orkut. La coneguda xarxa social de Google.
  • Sonico.com. És la xarxa social de parla hispana més gran. El seu objectiu és esdevenir una eina útil perquè els grups de persones es comuniquin, més que no pas crear noves relacions. És obligatori identificar-se amb foto, nom i cognoms.

Exemples de xarxes socials verticals i locals:

  • Shoomo. Comunitat social de compres que permet buscar i comparar productes mitjançant les opinions aportades pels propis membres. El model de negoci es basa en el redireccionament de tràfic de visites als partners (acords amb El Corte Inglés, FNAC, Dell, Pixmania).
  • eBuga. Eina que assessora els ususaris en la compra d’un cotxe a partir de les opinions dels membres i dels continguts aportats per les marques. La clau està en involucrar comercialment totes les parts (marques, concessionaris, usuaris i agències de publicitat). Als EUA AutoSpies, però, a més de xarxa, té la component de filtre social (com Digg o Menéame).
  • nVivo. Per a aficionats als concerts de música, pretén ser una eina promocional de sales i promotores de grups. Els ingressos els aportaran els SMS per avisar de concerts i els acords i les campanyes amb sales de concerts i promotores d’artistes.
  • Yuglos. Xarxa per a artistes, és a dir, promoció i comunicació entre professionals del cinema, música, fotografia o art, per generar noves oportunitats laboratls als creadors.
  • Sermo.com. Web social nord-americana només per a metges d’aquell país.
  • Lawrys (estudiants i professionals del dret).
  • Patatabrava. Lloc de trobada i discussió per a universitaris.
  • iLike (recomanacions musicals).
  • Catodicos.com. Per a fans de sèries de televisió com Dr. House o CSI.
  • Descorchados i Wine Life Today. Per a amants dels vins.
  • Literativa (llegir o escriure novel·leds conjuntament).
  • SkiSpace (esquiadors i excursionistes comparteixen fotos).
  • Dogster i Huesin (amos de gossos)
  • Comunidadinmigrante.com (mitjà de comunicació social per als immigrants a l’Estat espanyol).
  • Spicypage (recomanacions de webs i blocs).
  • Blogcatalog.com (directori social de blocs).
  • devianART (art)
  • Minube (viatgers)

One thought on “Xarxes socials. Cercles de confiança a Internet

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s